Update thuật toán Google

Cập nhật thuật toán Google

Speed Update

Page speed becomes a ranking factor for mobile searches. This affects pages that delicer the slowest experience to users ans applies the same standard to all pages, regardless of the technology used to build the pagesults.

2018

Brood Core Algerithm Update

In March 2018 Google confirmed that they ran an unnamed “broad core algorithm update”that impacted the apperance and ranking of some websites in the search results.

2018

Mobile-first Indexing

Google begins basing its index on mobile, rather than desktop, versions of websites for the calculation of search engine results pages (SERPs).Mobile-first indexing means it will use the mobile version of your site’s content to ranks pages, understand structured date, and to show snippets from those pages in its results.

2018

Phantom V

Though unconfirmed by Google, the fifth Phantom update appears to have been focused on”softs ans factors” such as content quality.

2017

Mobile Interstitial Penalty

Announced in Auguest 2016, Google will begin penalising the mobile rankings of sites with interstitial ads thet cause significant reduction of user experience on mobile devices.

2017

Panda/Phantom

Alongside panda’s assimilation into the core algorithm, there have been a number of uncomfirmed fluctuations indicating a phantom update as well as the continuing reverberations of RankBrain.

2016

RankBrain

Confirmed in October 2015 and introduced gradually, RankBrain is now considered equal to links ans content in priority foe rankings, facilliting the return of better SERPs and increasing the search engines LSl capabilities.

2015
2016

Mobile friendly

Mobilegeddon begins to use multi-platform optimisation as a ranking factor.

2015

Pigeon

Google’s Pigeon update was introduced to provide more accurate and relevant local search results.

2014

Hummingbird

Google rolls out it’s new search algorithm, designed to provide better search results for conversational ans semantic search queries.

2013

Peguin

Google’s Penguni update affects a further 3% of reserches by penallsing sites attempting to boost Google rankings through purchasing links or acquiring them via link networks.

2012

Panda

Google rolls out the first interation of us Panda update affecting 12% of search queries cracking down on sites with poor quality or thin content.

2011

The beginning of the end for black hat SEO

A precursor to Panda, the May Dau update begins to penalise sites with excessive “thin” content.

2010

Webmaster Tools

Google join Microsoft and Yahoo in support for tags which help idenlity canonical wersion of sites.

2009

Spam Wars

Google Florida updates is followed the following year by Austin, algorithm changes that confirmed Google’s commitment to tacklling black hat SEO practives.

2004

The Algorithm

Google begin to announce a series of algorithm changes designed to improve SERPs.

2002
2003

The Birth of PPC

Google AdWords Lauch, Unofficial motion “don't be evil" adopted.

2000

Google

The google.com domain name is registered.

1997

Stanford University

Larry Page and Sergly Brin begin work on backRub the essentially Google 0.1.

1996

Chi tiết cập nhật của Google

Tangential Content: 9 Bước Săn Từ Khóa Hấp Dẫn Mọi Nội Dung
Tangential Content: 9 Bước Săn Từ Khóa Hấp Dẫn Mọi Nội Dung
Goha
GOHA sẽ hướng dẫn bạn phương pháp tìm từ khóa hấp dẫn từ tangential content (nội dung tiếp tuyến) mà không đối thủ cạnh tranh nào nghĩ đến.
Email AMP – Xu hướng đầy hứa hẹn của email marketing

Email AMP – Xu hướng đầy hứa hẹn của email marketing

Goha
Tăng tỷ lệ chuyển đổi khách hàng và tạo ra trải nghiệm có tính tương tác cao, Email AMP sẽ là công cụ tối cần trong chiến dịch email marketing ở thì tương lai.
Quảng cáo Google Ads: Generative AI đang thay đổi Search Ads như thế nào?

Quảng cáo Google Ads: Generative AI đang thay đổi Search Ads như thế nào?

Goha
Sau Google Docs, Google Workspace và Gmail, quảng cáo Google Ads sẽ là nền tảng tiếp theo được tích hợp AI. Những thay đổi nào đang chờ đợi các marketer?
Google IO 2023: loạt thay đổi ảnh hưởng đến SEO agency và doanh nghiệp

Google IO 2023: loạt thay đổi ảnh hưởng đến SEO agency và doanh nghiệp

Goha
Trong sự kiện Google IO 2023 diễn ra vào ngày 10/05 vừa qua, Google đã bật mí một điểm thay đổi lớn trong việc hiển thị các kết quả tìm kiếm. Cập nhật này sẽ tạo ra cả cơ hội lẫn thách thức cho các doanh nghiệp cũng như SEO agency đang và dự định triển khai dịch vụ SEO. 
Đừng làm SEO tổng thể nếu chỉ cần lên top (P2)

Đừng làm SEO tổng thể nếu chỉ cần lên top (P2)

Goha
Nếu mục tiêu cao nhất của bạn là lên top mà không cần một tổng hòa các kế hoạch SEO tổng thể thì bạn có nhiều lựa chọn khác để...

Đăng ký nhận tài liệu

Để lại email của bạn để nhận “Saleskit dịch vụ Google Ads – Phí thấp Nhấp cao by Goha”, để hiểu thêm về dịch vụ và báo giá sơ bộ.

    Đăng ký nhận tài liệu

    Để lại email của bạn để nhận “Saleskit dịch vụ Facebook Ads by Goha”, để hiểu thêm về dịch vụ và báo giá sơ bộ.

      Đăng ký nhận tài liệu

      Để lại email của bạn để nhận “Saleskit dịch vụ LinkedIn Ads by Goha”, để hiểu thêm về dịch vụ và báo giá sơ bộ.

        Đăng ký nhận tài liệu

        Để lại email của bạn để nhận “Saleskit dịch vụ Tiktok Ads by Goha”, để hiểu thêm về dịch vụ và báo giá sơ bộ.

          Đăng ký nhận tài liệu

          Để lại email của bạn để nhận “Saleskit dịch vụ Zalo Ads by Goha”, để hiểu thêm về dịch vụ và báo giá sơ bộ.

            Zalo